helaas geen enkele.De ministers hebben wel altijd een goede opleiding gehad, of veel ervaring in een toepasselijk werkveld, maar afgezien van het feit dat ie wel 18 jaar moet zijn is er niet veel dat een persoon tegenhoudt om minister te worden.
Je hoeft niet eens per se lid te zijn een partij, er zijn ook wel eens ministers gekozen die pas partijlid werden toen ze gekozen werden. Was een columnist van de volkskrant volgens mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens mij qua kennis en opleiding niet. Wel zijn er eisen als dat je de nederlandse nationaliteit moet hebben en van onbesproken gedrag zijn, dus niet in de gevangenis gezeten hebben (of nog zitten) enzovoorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ministers worden meestal aangezocht door de formateur. Zij zijn te goeder naam en faam bekendstaande personen, met veel bestuurservaring. Ze zijn vrijwel altijd academisch opgeleid. Ze hebben overzicht, kunnen snel de hoofdzaken van bijzaken onderscheiden, en kunnen mensen en processen aansturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zou het eigenlijk wel moeten zijn........., maar helaas is in de afgelopen periodes het tegendeel bewezen!!!
geert wilders heeft eerst de mavo gedaan en daarna de havo erachteraan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Opleiding is voor zo'n functie niet nodig....., als je maar lekker kunt babbelen en gezellig thee kunt drinken, kom je mogelijk in aanmerking, ofschoon (gelukkig) bepaalde personen snel door de mand zakken....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In iedergeval meer dan voor troonsopvolger is vereist, maar die kan toch zo slim zijn om een slimmere partner te kiezen.