hoe wordt je alerter in de auto?

Ik ben tijdens mijn rijles niet erg alert in de auto.. Ik ben aan het dagdromen en wat afwezig! mijn rijinstructeur wordt er geregeld boos om maar ik krijg me eigen niet alerter! Iemand een idee hoe ik dit verbeter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
3.2K

Antwoorden (3)

Je hebt maar één ongeluk nodig om wakker geschut te worden.
Wat jou zou kunnen helpen is naar een paar foto's van auto-ongelukken kijken, wat de gevolgen van even niet opletten al niet kan betekenen.
Een gesprek met politie-agenten kan je ook helpen.

Je bent geen kind, anders mocht je geen autorijlessen nemen, dus voordat je begint je hoofd onder de koude kraan en wakker dat hoofd.

Antwoord

Bekijk wat foto's van auto-ongelukken, zie wat er kan gebeuren als je NIET oplet.

Probeer een gesprek te regelen met een paar politie-agenten. Deze moeten na een ongeluk altijd de weg weer "schoonmaken" en moeten dus opruimen na ongelukken, botsingen. Vraag hen maar wat ze dan vinden op straat, lijken op straat geplakt, die ze los moeten schrapen van de weg, van het asfalt, daarvan moet je wel genoeg schrikken, zo dat je voortaan wel weet dat er genoeg reden is om op te letten en niet te [dag-] dromen als je aan het stuur zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Wat je beschrijft, lijkt mij meer een klus voor de brandweer.
Je vraag wordt begrepen alsof je dit doet omdat het je niet kan schelen.
Ik denk dat het iets anders is.

Ik herken zelf ook (met al vele vele jaren een rijbewijs trouwens en 1000den km op de teller zeg maar) dat ik iets heb wat jij beschrijft. Ik ga "staren" als ik niet heel goed op let, het lijkt wel een soort trance.

Als je dit hebt, helpt: raam open (of airco hard aan, op het koude af) en óf met iemand praten of hard muziek aan. En heel alert rijden, dus tegen jezelf zeggen, he let op een zijstraat, zie ik daar een auto fiets etc, zo houd je jezelf bij de les.

Ik heb het meestal alleen als ik ergens rijdt waar het saai is (bijv op de snelweg) en helemaal niet als ik al te lang rijdt, soms al na een kwartiertje dus het is geen vermoeidheid.

Dat je het al tijdens je rijlessen zou hebben, als het dit is vind ik opmerkelijk want meestal ben je dan gespannen. Ik zou het ook eens aan de rijinstructeur vertellen en vragen of hij kan zien dat je minder alert bent. Misschien heeft hij ook nog een tip.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat vind ik ook opvallend ja, dat het tijdens het lessen optreedt. Meestal moet je dan nog zo op allerlei dingen letten omdat alles relatief nieuw is, dat je dagdromen of wegzakken niet verwacht. Daarbij ben je niet alleen en misschien inderdaad ook wat gespannen. Vandaar dat ik wat aanvullende vragen stelde, waaronder de vraag of VS dit ook op andere momenten heeft.
Door 'aardingsproducten'
Www.eartingnederland.nl
Wekt eeeeecht